سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد گفت: روند ابتلا به بیماری سالک در بخش مرکزی و همچنین در بخش اشکنان این شهرستان صعودی است، از این رو،‌شهروندان باید مراقبت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 20 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: یعقوب رضایی در بیان علت روند صعودی ابتلا به سالک در شهرستان لامرد افزود: این وضعیت به دلیل وجود تلمبه های کشاورزی و راکد بودن آب است که برای رشد و نمو پشه ناقل، محیط مناسبی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: استفاده از آبیاری نوین کشاورزی راهکاری مناسب برای جلوگیری از رشد سالک است و همچنین انتظار است کشاورزان تدبیری بیاندیشند که کودهای حیوانی را برای مدت زمان زیاد نگهداری نکنند و اگر هم قصد نگهداری دارند با خاک و پلاستیک پوشانده شود.
در مطلب دریافتی، آماری از روند ابتلا به سالک در لامرد اعلام نشده است.

سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ازدیاد سگ های ولگرد در سطح جامعه گفت: حیوان گزیدگی در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است و علاوه بر آموزش، مراکز مراقبتی هاری در لامرد، علامرودشت، اشکنان، چاهورز افزایش یافته است و مراقبت های بهداشتی را انجام می دهند.
وی ادامه داد: انتظار است که ادارات و ارگان های متولی پای کار بیایند و در جمع اوری سگ های ولگرد کمک کنند تا شهروندان عزیز دچار بیماری هاری نشوند.

رضایی در ادامه به بحث بیماری های واگیردار در شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: غالب بیماری که در شهرستان وجود دارد بحث شیوع کروناست که کرونا نسبت به ماه های گذشته روند صعودی داشته است و در هفته های آینده، وضعیت کرونایی لامرد از وضعیت کم‌خطر و آبی رنگ خارج خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر در بیمارستان شهرهای لامرد و اشکنان هفت بیمار کرونایی بستری هستند.
سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد از اسهال و استفراغ به عنوان نشانه‌های سویه جدید بیماری کووید ۱۹ در کودکان یاد کرد و گفت: باید با پیشگیری و رعایت فاصله اجتماعی، از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا همه مراجع علمی داخل و خارج تاکید بر این دارند افرادی که ۶ ماه از دُز سوم واکسن کرونا گذشته است و همچنین با توجه به سویه جدید کرونا در کشور و استان، نیاز است شهروندان دُز چهارم یا یادآور را دریافت کنند.
این کارشناس بهداشت گفت: کرونا روندی صعودی دارد و یکی از دلایل آن مسافرت هایی است که شهروندان در ایام تابستان داشته اند و با رعایت پروتکل ها این مهم روندی نزولی پیدا خواهد کرد.
رضایی با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون کرونا در شهرستان لامرد به سهولت انجام می شود تصریح کرد: ۳۵ خانه بهداشت و ۱۳ مرکز بهداشتی در شهرستان لامرد، واکسیناسیون کرونا را انجام می دهند.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار